Durlinger & Shoetime online

Durlinger en Shoetimeonline zijn ketens van schoenenwinkels verspreid over Noord-Brabant. Om lokaal beter gevonden te worden heeft Blue Dragon Marketing mij gevraagd om SEO-teksten te schrijven.

Website

Keyword onderzoek

Keyword onderzoek is nodig om de zoekopdrachten van potentiële klanten te leren begrijpen. Als je weet wat je klant zoekt, moet jouw website hier antwoord op geven. Voor dit onderzoek heeft Tekstfiguur goed gekeken naar wat het assortiment van Durlinger en Shoe online onderscheidt en verschillende tools gebruikt voor het keyword onderzoek.

Keyword Density

Nadat de teksten geschreven zijn komt een belangrijke stap in het SEO-proces, namelijk het meten van de keyword density. Dit bepaalt namelijk hoe vaak jouw keywords genoemd worden in de tekst. Bij Durlinger ben ik uitgegaan van 2-5% keyword density. In veel gevallen betekent dit dat ik het keyword nog vaker in de tekst moet plaatsen.

smt2 location searching iconSEO TEKSTEN

Ga er maar aanstaan! Een plek tussen de SEO-kanonnen van Zalando, De Bijenkorf en al die andere grote mode- en schoenenketens. De opdracht was helder, Durlinger en Shoetime Online wilden hun vindbaarheid in Google vergroten op specifieke keywords. ‘Witte dames sneakers’ of ‘Enkellaarsjes’ waren enkele van de longtail keywords waarop zij gevonden wilden worden. Dat is aardig gelukt.