Over Tekstfiguur

“Tekstschrijven is geen werk, het is een passie. Ik probeer met SEO-teksten ook zoveel mogelijk aandacht aan de leesbaarheid te schenken.”

Werkwijze
Hoe doet die gozer dat joh!?
Nou zo dus...

L

Het briljante idee

Het begint allemaal met een idee. Een nieuwe website, een blog waar je maar niet aan toekomt.

In de briefing leg jij mij uit waar je tekst over gaat. Of er SEO-teksten geschreven moeten worden en welk taalniveau past.

L

Het snode plan

Als we ons eerste gesprek hebben gevoerd, ga ik aan de slag met de debriefing.

Ik leg uit wat ik ga doen en hoe én hoeveel tijd het mij kost. En hoeveel geld het jou kost;)

L
Zoekwoordenonderzoek

Research

Als we een plan hebben, volgt een onderzoek. In het geval van SEO-teksten, doe ik een steekwoordenonderzoek.

Daarnaast kijken we naar concurrerende website. Waarmee kan de positie van jouw website zich verbeteren ten opzichte van die van hen?

L

Rokend toetsenbord

Vervolgens ga ik aan de slag. Ik zorg dat alle teksten 100% volgens plan geschreven worden.

Tussentijds kan jij eventueel bijsturen. Daar ben ik tenslotte flexibel in.

L
Superman

Opleveren die handel

Als we er allebei heel zeker van zijn dat de teksten bij jouw bedrijf passen, zetten we ze online.

Vanaf dat moment tot een maand later gaat Google (normaal gesproken) de teksten indexeren. En anders geven we een Google even een zetje.

Taalniveau
Hoe werkt dat dan?
Nou zo dus...

Beginnend lezer

A1 niveau

Eenvoudig te begrijpen woorden.

N

Uitleg

A1 is makkelijk. Vaak korte zinnen. Geen jargon. Niet te veel synoniemen woorden met dezelfde betekenis.

Gemiddelde lezer

B1 en B2 niveau

Gemiddeld, niet te moeilijk en niet te makkelijk

N

Uitleg

B1 en B2 niveau worden over het algemeen beschouwd als gemiddeld. Veel websites zijn op dit niveau geschreven.

Tekstschrijver

C2 niveau

Vakjargon en "diplomatieke" zinnen.

N

Uitleg

C2 is feitelijk het hoogste taalniveau dat we kennen. Aannames en conclusies hoeven niet uigeschreven worden. De lezer heeft aan...

Kritische blik op selectieprocedure inhuur overheden. “Men blijft in dezelfde vijver vissen.”

Een ergernis in mijn vak is het standaard antwoord “te weinig ervaring”. In dit blog betoog ik waarom overheden juist met beginnende freelancers in zee zou...

De ongeëvenaarde waarde van menselijke creativiteit: copywriting in het AI-tijdperk

Wat is de rol van het menselijk brein in het AI-tijdperk waaraan we net begonnen zijn? Die vraag beantwoord ik met dit blog.

Communicatiestrategie voor startups, Tekstfiguur’s visie hierop

Communicatiestrategie of communicatieplan? De proloog   Tijdens mijn studie Communicatie werd ik werkelijk doodgegooid met literatuur en theoriën. Betteke van...

Blog nodig? Laat mij je helpen!

Ik schreef al voor tientallen bedrijven blogposts. Ik help je graag bij jouw blog. Je kan me inschakelen voor het schrijven, redigeren en controleren van je blogs.